Villaägarnas affärsområde Samfälligheter växer stadigt. I dag har över 1700 samfällighetsföreningar tecknat ett Trygghetsavtal som bland annat inkluderar försäkringar, juridisk rådgivning, informationsmaterial och digitala verktyg.
Bättre anpassad efter samfälligheters behov
- Eftersom affärsområdet växer snabbt behöver vi en större kostym. Vi vill också satsa mer digitalt framöver och behöver en webbplats som vi kan skräddarsy efter föreningarnas behov, säger Sofia Hellsing, affärsområdeschef för Samfälligheterna.
Samfälligheterna har nyligen även bytt namn från Samfällighetsservice, fått en ny logga och ny grafisk profil. Samtidigt har Serviceavtalet bytt namn till Trygghetsavtalet.
- Vi smyglanserade namnbytet och loggan tidigare i somras, och nu följer vi upp med ny webbplats. Trygghetsavtalet är fortfarande samma produkt, men lite bättre och i ny förpackning, säger Sofia Hellsing.
Tydligare och lättare att hitta
Ett viktigt arbete med den nya webbplatsen har varit att presentera all information mer överskådligt, både för besökare utan Trygghetsavtal och för befintliga avtalsföreningar.
- När man loggar in på sajten som avtalsförening kommer man till en ny miljö som är anpassad efter styrelsens behov. Man möts av andra rubriker än som oinloggad, vilket kan vara bra att känna till, säger Sofia Hellsing.
- Mycket material ligger precis som tidigare bakom inlogg, men vi har också väldigt mycket innehåll som är tillgängligt för alla besökare.